úterý 13. září 2011

Jak na kožená ucha

Kožená nebo koženková ucha dodávají našim kabelkovým skvostům šmrnc. Já je mám moc ráda, jsou kabelky, kam bych ani jiná ucha nedala... Ale jaká? Kožená jsou bezesporu trvanlivější, prostě kůže je kůže. S největší pravděpodobností přežijí bavlněnou kabelku. Koženková dostupnější cenově. Co mohu já soudit z těch pár kousků, co jsem našila, drží velmi dobře, nelámou se, netrhají, nepraskají. Rozhodně se jim nebráním.
Na začátku je výběr typu, barvy. Já budu dneska našívat koženková, hnědá, krásná subtilní ucha na mou novou kabelku. Ty má jsou z látkového a ted už i koženého obchůdku JANY, Látky pro vás.

Ucha  jsem našívala ještě před našitím dna, tak, aby mi protikusy nekazily krásný puntíkatý vnitřek kabelky.

Je dobré si na začátku vyměřit, kam vlastně ucha přijdou. Ideálně oba konce souměrně.


Tyto ucha jsou bez kožených protikusů, proto z rubové strany látky použiji jako oporu nějakou pevnou výztuhu. Mohlo by to být i nějaké velmi pevné plátno, ale pozor na začištění, aby se nevytřepilo. Ideální je použít netkanou výztuhu, ronar bude dostatečně tuhý a pevný.
 
Vzhledem k tomu, že moje kabelka bude relativně velká a bude určitě její majitelku, tedy mě, lákat k tomu, že do ní nacpu, co najdu, zajistím ucha až do švu. Vzhled kabelky tím nijak neutrpí a já budu mít jistotu.
Takže si ustřihněte pruh ronaru dostatečně široký, aby se vlezl pod konec ucha a ještě malinko víc a dostatečně dlouhý, aby čouhal dole z kabelky.

V blogu úžasné Lisy Lam, jsem se kdysi dočetla, jak má správně vypadat sedlářský steh.
Docela jsem se bála, že se s dvěma jehlama popíchám, tak jsem si to našívání přeonačila. Našívat začínám od shora, uzlik vzadu a pokračuji předním stehem kolemdokola celého dílku ucha.


Tak a na konci se otočím, poslední steh projedu ještě jednou a pokračuji předním stehem zase zpátky. Ze zadu musíte dávat pozor, at se vám nehne ten ronar. Všechny stehy pěkně utáhnout. Na druhém konci zase zajistím poslední steh ještě tam a zpátky. Ze zadu udělám uzlík.

Po našití i druhého ucha, zajistím zespodu ronar cikcakem.


Kabelku jsem už zkoušela a ucha drží velmi pevně.

No a zapomněla jsem na nitě!!!! To je důležité, použít opravdu pevné. Riflové budou dostatečné, používám je.


Ještě tu mám jiný typ kabelky, ale ten až zítra....

4 komentáře: